Lidt om skydning for børn

Informationsmateriale vedrørende riffel- og pistolskydning

"Skydning er måske ikke lige den første sportsgren, du tænker på, når du skal finde en ny sport til dit barn. Men alle kan gå til skydning, og både forældre, bedsteforældre og børn kan således være sammen om at dyrke interessen for skydning.

Skydning i klub foregår under kontrollerede forhold og med høje sikkerhedskrav. Der er lovgivningsmæssige regler, der skal overholdes. Desuden har klubberne fokus på at lære børnene om sikkerhed.

Man skyder enten med pistol eller gevær med luft eller cal. 22.  (dog skyder der ikke i Ringsted Skytteforening med cal. 22 pistol før børn)

Skytter under 21 år deles op i klasserne børn, junior og ungdom. Dit barn kan starte med sporten, allerede fra det er 6-7 år. Børn, der går til skydning, får bl.a. trænet koncentrationsevne, udholdenhed og indre balance.

Våben og høreværn kan kan lånes i foreningen"

Prøv Eurosimulator, 7 forskellige skydebaner med
3 forskellige våben, gevær - pistol og revolver.

Lasse går til riffelskydning

"Tryk på første billed, for at bladre i brochuren"

Sanne går til pistolskydning

"Tryk på første billed, for at bladre i brochuren"