Ringsted Skytteforening

Gåtur om Tuelsø 2013

Lørdag den 24. august kl. 15:15 startede gåturen omkring Tuelsø. Vejrguderne var med os denne weekend, ingen regn og temperaturer i 20'erne. Flere af medlemmerne var på æble- og morelrov rundt omkring søen.

Der blev hurtigt smidt kød på grillen da turen var vel overstået, da sulten hos flere var meget tiltagende. Det viste sig at Steen og Hanne, havde valgt at fejre deres bryllupsdag med skytteforeningen, så der blev selvfølgelig skålet for brudeparret.

Lidt info om Tuelsø:
Tuelsø er en 189 ha stor sø, som ligger nordøst for Sorø. Det er den dybeste sø ved Sorø, med en dybde op til 18 meter, og en omkreds på 6 km. Ved den syøstlige bred ligger Søskoven. Den er kendt i lystfiskerkredse, især for den store bestand af fisken sandart. Søen ejes af Sorø Akademi, har tilløb fra Pedersborg Sø og i syd fra den fredede skoveng Flommen; den har afløb i øst via Tuelå til Susåen.

Ringsted Skytteforening | CVR: 29 56 94 52 | Tværalle 8, 4100 Ringsted  | Tlf.: 57616070